Olipa kerran sininen kumisaapas, joka eleli aivan yksinään.
Se asusteli puisen kenkätelineen yläkerrassa,eikä muita naapureita ollut.
saappaalla oli tapana sanoa päivittäin itselleen: Voi voi minua, täällä minä asustan aivan yksin ilman toista puoliskoani.
Vuodet kuluivat samaan tapaan yhtä onnettomasti, kunnes eräänä päivänä saappaalle tuli mitta täyteen.
"tämä ei voi jatkua näin!lähdenkin tästä maailmalle etsimään puolisoani" näin hän päätti ja lähti matkaan.

Aivan helppoa kulkeminen ei ollut.Aivan kulman takana häntä odottelikin jokin iso ja karvainen otus.
Otus äänteli omituisesti ja löi käpälällään saappaan kumoon, mutta urhea saapas pomppasi pystyyn ja antoi otukselle potkun takamukseen. siitäs sait! saapas huusi ja jatkoi matkaansa.

-kuka julkeaa tulla omin lupinensa minun mailleni?! kuului jonki pienen mytyn alta.
Minä olen sininen kumisaapas ja olen lähtenyt maailmalle etsimään puolisoani, saapas vastasi reippaasti.
Mytty liikkui ja sen alta esiin tupsahti batman. Batman katsoi saapasta päkiästä kantapäähän ja päkiästä varteen. batman ei ollut koskaan nähnyt kumisaapasta.  -Vai että oikein kumisaapas! kaikkea sitäkin sattuu näkemään, mutta nämä ovat minun maitani ja kukaan ei tule minun mailleni ilman lupaa, paitsi vihollinen!!!
Saapas katsoi parhaakseen paeta paikalta, mutta batman oli liian nopea...
Mutta mitä sitten tapahtui? se selviää seuraavassa osassa






'